Hoe het Linkedin-algoritme
beheersen?

Linkedin is het sociale netwerk waarop u kunt netwerken en fijne professionele ontmoetingen kunt meemaken. Het stelt u in staat om mensen met elkaar in contact te brengen om synergieën te ontwikkelen, advies te krijgen of zelfs om inspiratie op te doen uit levensverhalen die model staan voor succes. Daarom is het leren beheersen van het Linkedin-algoritme essentieel als u uw publicaties zo boeiend mogelijk wilt maken.

Algorithme LinkedinRelevantie van de content

Linkedin heeft een vrij complex algoritme dat een dozijn factoren gebruikt om de relevantie van een publicatie te evalueren. Het sociale netwerk onderscheidt met name drie categorieën: spam, publicaties van lage kwaliteit en ten slotte publicaties van hoge kwaliteit. Als uw content op spam lijkt, zal ze voor niemand zichtbaar zijn, als ze gerekend wordt tot een publicatie van lage kwaliteit, zal ze worden voorgeschoteld aan een staal van uw publiek.

Als mensen op uw content gaan reageren, bent u geslaagd voor de eerste test en zal Linkedin deze meer en meer gaan tonen. Als mensen er integendeel niet op reageren, wordt ze niet meer getoond en gaat ze verloren in de nieuwsfeed.

Hoe raak ik voorbij de spamfilter?

Om te voorkomen dat uw inhoud eenvoudigweg wordt genegeerd door het algoritme, moet u een aantal basisrichtlijnen respecteren. Let op uw spelling en grammatica, vermijd het gebruik van meerdere links, houd u niet bezig met het taggen van meer dan 5 mensen in uw berichten, post niet meer dan elke 3 uur en gebruik #follow, #like of #comment niet.

Hoe maakt Linkedin een onderscheid tussen content van lage en hoge kwaliteit?

Daarin ligt het geheim van het algoritme. U moet berichten plaatsen wanneer uw publiek online is zodat uw content zichtbaar is. Idealiter moet u zelfs een tijdstip van publicatie gebruiken dat zeer succesvol is en eraan vasthouden om een trouw publiek uit te bouwen. Het stellen van een vraag zal ook de betrokkenheid stimuleren, dus aarzel niet om deze aanpak te gebruiken. Tijdens het eerste uur van de publicatie kunt u ook andere publicaties communiceren.

Op deze manier laat u zien dat u aanwezig bent op het sociale netwerk en heeft u meer kans dat mensen op uw profiel zullen klikken. Reageer op iedereen die commentaar geeft op of die reageert op uw publicatie. Als uw content aangenaam, nuttig en interessant is, dan heeft u meer kans om "geliket" of gedeeld te worden en daardoor meer in de nieuwsfeed te verschijnen. Uw publicatie is zeker van zeer hoge kwaliteit.

Fouten die niet gemaakt mogen worden

Als u aan de top van de publicaties wilt komen, moet u uzelf dwingen om na de publicatie met uw netwerk te communiceren. Geen interactie, geen visibiliteit! Als u mensen tagt, wees er dan zeker van dat ze snel reageren (binnen het uur verdient de voorkeur) anders zou Linkedin uw aanpak kunnen interpreteren als buitensporig, op dezelfde manier als spam. Het bewerken van content na publicatie zal ertoe neigen om de impact ervan te verminderen. Aanvaard uw fouten of corrigeer ze in de commentaren.

U kent nu alle trucs om het Linkedin-algoritme onder de knie te krijgen! Het is aan u om relevante artikelen op het juiste moment te publiceren en op dat moment zo snel mogelijk met uw netwerk te communiceren. Wilt u meer tips om uw publiek te bereiken? Of u nu op zoek bent naar gepersonaliseerde oplossingen, gaande van het maken van een website tot SEO-campagnes, u kunt contact opnemen met AFE Benelux en zijn team van professionals.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Instagram: ||10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan
23   Maart   2021

Instagram:
10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan

Het fenomeen Instagram in een paar cijfers

Lees meer
YouTube: ||10 ongelooflijke cijfers!
23   Maart   2021

YouTube:
10 ongelooflijke cijfers!

De ongelooflijke opkomst van YouTube in een paar cijfers

Lees meer
Facebook: ||duizelingwekkende aantallen!
22   Maart   2021

Facebook:
duizelingwekkende aantallen!

Het ongelooflijke succes van Facebook in enkele cijfers

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site