Creatie van de TikTok Hub om micro-ondernemingen
en kmo’s in Europa te helpen

De crisis heeft grote gevolgen gehad voor bedrijven en ondernemingen, waardoor hun werk nog gecompliceerder en tijdrovender is geworden. Het Chinese sociale netwerk TikTok is zich bewust van deze moeilijkheden en heeft besloten een helpende hand te reiken aan degene die het hardst door de pandemie zijn getroffen, namelijk micro-ondernemingen (zeer kleine ondernemingen) en kmo’s (kleine en middelgrote ondernemingen). Eind november 2020 werd de TikTok Hub opgericht om diegene te stimuleren die "een leidende rol spelen in de lokale opbouw en ontwikkeling", zegt TikTok.

TikTok aideBeschikbaar in enkele Europese landen

Op dit moment is de TikTok Hub alleen beschikbaar in Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië en Spanje. Deze Hub zal advies geven om micro-ondernemingen en kmo’s te helpen bij het aantrekken van een nieuw publiek, maar ook bij het opbouwen van klantenbinding.

De managers van TikTok zijn zich ervan bewust dat micro-ondernemingen en kmo’s niet zo'n groot budget hebben als grote groepen op het vlak van reclame. Ze staan dus niet op gelijke voet om zich aan het grote publiek kenbaar te maken. Met een gemiddelde van 100 miljoen gebruikers per maand in Europa was TikTok de perfecte plek om deze Hub te creëren.

Beste communicatiemiddel

Door gebruik te maken van de Hub garandeert TikTok aan micro-ondernemingen en kmo’s dat hun interactie met het publiek zal toenemen. Men mag niet vergeten dat het publiek van het sociale netwerk voor 67% uit +-25-jarigen bestaat. Bovendien is deze community niet in steen gebeiteld, integendeel, ze groeit elke dag meer en meer. Het is de ideale gelegenheid om u te storten op een bijna oneindige pool van potentiële nieuwe klanten.

Bijstand en opleidingen

Natuurlijk wordt TikTok Hub niet alleen gebruikt om deze boodschappen over te brengen en een nieuw publiek te bereiken. Hiermee is men ook van plan om advies te geven en tools of producten voor te stellen om eenmanszaken en kmo’s te helpen bij de uitwerking van hun reclamecampagne. Die laatste kunnen de TikTok Ads Manager-tool gebruiken om al hun publicaties te beheren en TikTok Pixel om de statistieken van hun verschillende campagnes te beoordelen.

Tot slot is er ook een forum gecreëerd, genaamd "Ad Group". Het is een tutorial waarin wordt uitgelegd hoe u efficiënt advertenties kunt maken. Met deze befaamde groep kunt u de basis leggen: bepaal uw doelpubliek, uw budget, het takenschema, het soort formaat dat u wilt gebruiken of de veilingmodus.

Dankzij de creatie van TikTok Hub om eenmanszaken en kmo’s in Europa te helpen, steekt het Chinese sociale netwerk zijn hand uit naar deze worstelende bedrijven. De hub zal deze in staat stellen om terug te vechten en TikTok verstandig te gebruiken om de duurzaamheid van hun business te waarborgen. Wordt u ook geconfronteerd met zorgen over uw SEO? Wist u dat u met AFE Benelux uw online visibiliteit kan verhogen dankzij onze diensten? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons team van deskundigen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Instagram: ||10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan
23   Maart   2021

Instagram:
10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan

Het fenomeen Instagram in een paar cijfers

Lees meer
YouTube: ||10 ongelooflijke cijfers!
23   Maart   2021

YouTube:
10 ongelooflijke cijfers!

De ongelooflijke opkomst van YouTube in een paar cijfers

Lees meer
Facebook: ||duizelingwekkende aantallen!
22   Maart   2021

Facebook:
duizelingwekkende aantallen!

Het ongelooflijke succes van Facebook in enkele cijfers

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site