FOTO’S EN VIDEO’S
Google wordt onderzoeker!

Google heeft besloten een continue strijd aan te gaan tegen verkeerde informatie. Fake news mag niet worden vermeld op 's werelds grootste zoekmachine.

Maar hoe kan dat? De Amerikaanse gigant heeft besloten om "Fact Check"-tags te lanceren. Ze zullen te vinden zijn op de foto's en video's die voorkomen in de resultaten van de zoekmachine. Het doel? Valse content ontmaskeren. Foto's en video’s controleren.

Vérification photos et vidéosInspecteur Google!

Vandaag de dag is het zowel op sociale media als op het web moeilijk om echte van valse informatie te onderscheiden. Google zal dus zijn rol als inspecteur spelen om de bevolking te helpen. Het heeft besloten om alleen geverifieerde content aan te bieden, zodat gebruikers zelf kunnen vergelijken. Zij zullen dan kunnen beslissen over het waarheidsgetrouwe karakter van de aangeboden informatie.

Hoe kan dit? Zodra de gebruiker op de content klikt, verschijnt er een "gecertificeerde" samenvatting. Bedenkelijke artikels, foto's en video's zijn duidelijk niet meer welkom op de zoekmachine.

En de resultaten?

Volgens Google zullen deze nieuwe tags geen effect hebben op de resultaten van "echte" items. Het algoritme is ontworpen om alleen misleidende beelden aan te pakken.

Waakzaamheid is geboden

Om onaangename verrassingen te voorkomen, kunt u best correcte informatie verstrekken. Neem niet het risico om uw advertentie of uw site geblokkeerd te zien, zoals al het geval is voor sommige content op Google Ads (gratis, beloftes...)

Heeft u twijfels of vragen? Onze experts staan tot uw beschikking.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Unieke bezoekers,||de sleutel tot een performante website
19   Augustus   2020

Unieke bezoekers,
de sleutel tot een performante website

Het aantal unieke bezoekers is een belangrijke indicator om de effectiviteit van uw website te bepalen. Deze indicator mag niet worden verward met andere indicatoren. Een kort overzicht en oplossingen om een te laag aantal unieke bezoekers op te trekken.

Lees meer
Vier tips om de bounce rate||en exit rate te verbeteren
19   Augustus   2020

Vier tips om de bounce rate
en exit rate te verbeteren

Om de effectiviteit van uw website te bepalen, zijn de bounce rate en exit rate belangrijke indicatoren. Ze stellen u in staat om een betrouwbare diagnose te stellen en bieden u aanknopingspunten om uw communicatie aan te passen.

Lees meer
FOTO’S EN VIDEO’S || Google wordt onderzoeker!
23   Juli   2020

FOTO’S EN VIDEO’S
Google wordt onderzoeker!

De grootste zoekmachine ter wereld heeft besloten om video's en foto's die online zijn geplaatst te screenen.

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site