Blauwe "V" maakt zijn debuut op Gmail
om merken in e-mails te verifiëren

Heel binnenkort zal Google naar verwachting een blauwe "V" gebruiken om merken in e-mails te verifiëren. Met dit symbool zouden gebruikers berichten van legitieme en vertrouwde bronnen kunnen herkennen. Dit is hetzelfde type symbool dat te zien is op andere sociale media zoals Facebook, Twitter of Instagram.

Wat zijn de voordelen van geverifieerde e-mails?Illustratie van een persoon die een geverifieerde e-mail opent

In deze tijd is het niet ongewoon om bedolven te worden onder een berg berichten in onze online inbox. Daarom wilde Google dit symbool toevoegen om het voor zijn gebruikers gemakkelijker te maken e-mails van betrouwbare bronnen te onderscheiden. Zo kunt u gemakkelijker het verschil zien tussen spamberichten en belangrijke informatie van uw favoriete merk. U bespaart tijd en vermijdt frauduleuze e-mails en phishingpogingen.

Google hoopt ook dat het, door deze e-mails veiliger te maken, gebruikers ervan kan overtuigen meer te reageren. Dus meer interactie met merken en het boosten van de engagement ratio. Er zou een kettingreactie kunnen ontstaan met verbeterde openingspercentages, kliks en conversies!

Hoe kunnen merken de blauwe "V" krijgen?

Bedrijven en merken die het verificatiesymbool willen krijgen, moeten een verificatieproces doorlopen. Zij zullen een reeks controles en validaties moeten doorstaan om hun identiteit en legitimiteit te bevestigen. Bovendien moeten zij voldoen aan het conformiteitsbeleid van Google. Alleen merken die erin slagen alle stappen te doorlopen, komen in aanmerking voor de blauwe "V".

Wanneer komt deze functie naar België ?

Het is nog niet duidelijk wanneer de blauwe "V's" komen. Voorlopig test Google deze optie met geverifieerde merken in de VS. Alleen voldoende bekende en gerenommeerde merken krijgen de kans om deze verificatie aan te vragen. Gmail heeft niet aangegeven of voor deze verificatie betaald moet worden, zoals bij Twitter het geval is. De kans is echter groot dat dit wel het geval zal zijn.

De komst van de blauwe "V" voor  verificatie van merken in e-mails moet gebruikers geruststellen en de conversie verhogen. Laat uw toekomstige klanten nooit twijfelen aan de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van uw merk. Bij AFE Benelux garanderen wij kwaliteitswerk door een team van professionals. Vertrouw ons uw project toe om uw bedrijf van de grond te krijgen!Neem contact met ons op voor meer informatie over onze diensten!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Hoe controleert u de SEO||van uw website?
05   april   2023

Hoe controleert u de SEO
van uw website?

Het belang van SEO voor het goed functioneren van een website mag u niet onderschatten. Wij leggen de risico's ervan uit!

Lees meer
Vereenvoudigde spraakbesturing|| voor Google Assistant
24   maart   2022

Vereenvoudigde spraakbesturing
voor Google Assistant

Het zal mogelijk worden ze te onderbreken zonder uw toevlucht te nemen tot "Oké Google" of "Hey Google". Een verandering om meer soepelheid tussen mens en machine mogelijk te maken.

Lees meer
Een betere SEO dankzij||de afbeeldingen op uw website
06   november   2020

Een betere SEO dankzij
de afbeeldingen op uw website

Uw website is een echt staaltje architectuur. Elk detail telt voor de SEO, inclusief de afbeeldingen die u plaatst. Dit kan ook uw ranking in de zoekmachines verbeteren.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken