Een betere SEO dankzij
de afbeeldingen op uw website

U weet zonder twijfel dat de trefwoorden van uw website zorgvuldig moeten worden gekozen om overeen te stemmen met de vragen van uw klanten. U bent zich er misschien niet van bewust dat afbeeldingen u ook kunnen helpen om de trafiek en de visibiliteit te verhogen.

Impact van een beeld

Alomtegenwoordig in onze samenleving zijn beelden een integraal onderdeel van ons dagelijks leven. Wanneer u een website bezoekt, is de kans groter dat u verder kijkt als er illustraties op staan. Wist u dat beelden ook kunnen helpen bij natuurlijke referentiëring en het verhogen van uw visibiliteit?

Dit is een echte uitdaging en moet worden meegenomen in uw commerciële strategie. Verschillende relatief eenvoudige aanpassingen kunnen u helpen om plaatsen te winnen in de ranking van zoekmachines.

Image optimisation SEO Wijzigingen zichtbaar voor de gebruiker

1.Title-tag

Wanneer uw afbeelding op uw site wordt weergegeven, verschijnt er een titel als u er met de muis overheen beweegt, dit is een title-tag. Om de SEO te optimaliseren, moet u een korte en informatieve titel kiezen en deze in de HTML-code of in uw contentbeheersysteem (CMS) invoegen.

2. Legende

Als u de title-tag hebt ingevuld, zorg dan voor de legende. Het doel ervan is het contextualiseren en informeren van de gebruiker over wat hij/zij ziet. Maar dat is niet alles, ze helpt de zoekmachine ook om te begrijpen wat de afbeelding voorstelt. Ook hier wordt deze informatie in de code of in het CMS geplaatst.

3. Afbeelding

Tot slot, is er consistentie nodig wanneer u een afbeelding kiest. De afbeelding moet het best het artikel illustreren dat u hebt geschreven. Dit moet duidelijk zijn voor de gebruiker en voor Google, als u aan visibiliteit wilt winnen.

4. Positie van de afbeelding in de tekst

Hoe dichter uw beeld bij een titel of de inhoud in kwestie staat, hoe hechter de relatie tussen beide elementen door Google wordt beoordeeld. Met het perfecte beeld, de juiste positie, het goede trefwoord en een informatief bijschrift bent u klaar voor een onmiskenbare winst op het gebied van visibiliteit.

Veranderingen die zichtbaar zijn voor zoekmachines

1. Het ALT-attribuut

Focus eerst op het ALT-attribuut dat Google zal helpen de inhoud van de afbeelding te begrijpen. Dit attribuut verschijnt als een korte zin die het beeld zal beschrijven. Als uw afbeelding om verschillende redenen (moeilijke verbinding, slecht gladen, enz.) niet verschijnt, krijgt u deze zin te zien. Bovendien kunnen mensen met een visuele handicap een beschrijving van het beeld krijgen. Deze zin moet de belangrijkste trefwoorden bevatten als u uw ranking wilt verbeteren. Nogmaals, dit ALT-attribuut maakt deel uit van de code of het CMS wanneer u de media op uw site integreert.

2. Gewicht en grootte van het beeld

Als uw beeld te zwaar is, kost het tijd om het weer te geven. Daarom zal het de prestaties van uw website vertragen. Als u uw Google-ranking wilt verbeteren, moet u uw afbeeldingen comprimeren met behulp van diverse software om niet te veel aan kwaliteit te verliezen.

3. Het formaat van uw beelden

Zoals u misschien al gemerkt heeft, zijn de drie meest voorkomende formaten JPEG, PNG en GIF. Elk formaat heeft zijn specifieke kenmerken, afhankelijk van wat u op uw pagina wilt weergeven. JPEG is het meest voorkomende als het om foto's gaat, PNG is specifiek bedoeld voor logo's vanwege het transparantie-effect en tot slot geven GIF’s of geanimeerde beelden een animatie weer.

4. Naam van het bestand

Heel belangrijk is dat de naam van uw afbeelding goed gekozen wordt. Die moet overeenstemmen met het beeld om uw visbiliteit te verhogen en om rekening te kunnen houden met de zoekopdrachten van internetgebruikers. Het benoemen van de foto van een mobiele telefoon als "gsm" zal voor Google bijvoorbeeld duidelijker zijn dan "img25632". Wanneer een Google-zoekopdracht naar mobiele telefoons gebeurt, heeft u dus een veel betere kans om uit de resultaten naar voren te komen met dit soort werkwijze.

Met al deze tips hopen

we dat u erover nadenkt om uw beelden te optimaliseren. Deze tips worden steeds vaker gebruikt, bekijk maar eens de Google Lens-app op smartphones, waarmee u een object of de locactie ervan kunt terugvinden. U wilt een helpende hand om de visuele weergave van uw website te verbeteren? AFE Benelux staat tot uw beschikking. Neem nu contact op met ons team van deskundigen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Blauwe "V" maakt zijn debuut op Gmail ||om merken in e-mails te verifiëren
15   september   2023

Blauwe "V" maakt zijn debuut op Gmail
om merken in e-mails te verifiëren

Google heeft besloten een nieuwe functie te lanceren om gebruikers te helpen de legitimiteit van e-mails van bekende merken te herkennen.

Lees meer
Hoe controleert u de SEO||van uw website?
05   april   2023

Hoe controleert u de SEO
van uw website?

Het belang van SEO voor het goed functioneren van een website mag u niet onderschatten. Wij leggen de risico's ervan uit!

Lees meer
Vereenvoudigde spraakbesturing|| voor Google Assistant
24   maart   2022

Vereenvoudigde spraakbesturing
voor Google Assistant

Het zal mogelijk worden ze te onderbreken zonder uw toevlucht te nemen tot "Oké Google" of "Hey Google". Een verandering om meer soepelheid tussen mens en machine mogelijk te maken.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken