Ontdek welke hashtags u moet kiezen om
een boeiende publicatie te maken!

U kunt misschien content van hoge kwaliteit posten, maar uw return on investment voldoet niet aan uw verwachtingen? Misschien is het probleem gewoon een slechte keuze van hashtags. Ontdek in ons artikel hoe u dit probleem kunt oplossen en eindelijk de erkenning krijgt die u verdient.

Hashtag choix publicationWaarvoor dienen hashtags?

In de eerste plaats is het goed om het doel van hashtags in het achterhoofd te houden. Het zijn combinaties van letters, cijfers of emoji’s die het mogelijk maken om interessegebieden te bepalen. Het bijzondere ervan is dat ze alle posts met dezelfde hashtag groeperen door er eenvoudigweg op te klikken en u kunt er een of meer van volgen. Ze worden gebruikt om het aantal lezers te vergroten of om trends te volgen.

8 verschillende types van hashtags

Er zijn veel verschillende hashtags, afhankelijk van uw interesses en doel. Ze kunnen worden onderverdeeld in 8 categorieën.

Product:

gaat over een bepaald product, om de kwaliteiten in de verf te zetten of om ontevredenheid te uiten.

Niche:

gericht op een specifieke community op het net.

Industrie:

groepeert mensen die tot dezelfde beroepsgroep behoren op sociale media (tuiniers op Facebook, banketbakkers op Instagram,...).

Evenement:

brengt alle mensen samen die geïnteresseerd zijn in een bepaald evenement (Pukkelpop2022, kerstfeestjes, PS5-release,...).

Locatie:

zoals de naam al aangeeft, kunnen alle publicaties met betrekking tot een bepaalde plaats worden verzameld: Spanje, België, de gemeente Hoegaarden, Seychellen, etc...

Dagelijks:

richt zich op de alledaagse acties van het dagelijks leven. Dit is de plaats waar de "throwback thursday", "mondayblues" en andere terug te vinden zijn.

Acroniem:

kunnen humoristisch zijn, zoals LOL, YOLO, of ze kunnen maatschappelijk zijn, zoals Black Lives Matter.

Welke combinatie is het efficiëntst?

Zoals u al heeft begrepen, zijn er verschillende categorieën hashtags, afhankelijk van de context en het uiteindelijke doel van de publicatie. Wij raden een gevarieerde combinatie aan om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

3-9 generieke hashtags:

moeten vaagweg uw activiteiten aanspreken (avontuur, passie, schrijven, lenteschoonmaak)

3-9 job hashtags:

laten u toe preciezere termen te gebruiken met betrekking tot het lexicale domein van uw werk (copywriting, testing, renovatie, Afrikaanse keuken).

3-9 locatie hashtags:

bijvoorbeeld de naam van het restaurant waar u hebt gegeten, de stad waar u werkt, het land waar u zich bevindt, enz.

3-9 beeldgerelateerde hashtags:

beschrijf het beeld zo goed mogelijk om een reactie van uw publiek uit te lokken (delicieus, zonsondergang, paalwoningen).

Hoe weet u of uw combinatie werkt? U kunt de statistieken van Instagram raadplegen om zelf het potentieel van uw combinatie van hashtags te evalueren. Hoe meer volgers u hebt, hoe minder hashtags u nodig hebt. Aan de andere kant, hoe minder volgers u hebt, hoe meer hashtags u nodig hebt om uw publiek uit te bouwen. U kunt ook specifieke hashtags toevoegen, die een bepaalde situatie beschrijven: #lockdown, #Covid19, #vrouwenrechtendag, #amerikaanseverkiezingen.

Waar uw hashtags zetten?

Twee scholen maken hier ruzie over: in de reacties of in het onderschrift. Een studie van Social Media Lab heeft het mysterie opgelost. Het komt erop naar dat hashtags in het onderschrift u meer interacties zullen opleveren (9,84% meer likes, 29,41% meer mensen bereikt via de publicaties). Hashtags in de reacties brengen u dan weer meer visibiliteit, dankzij 19,37% meer reacties en 5,88% meer bezoeken aan uw profiel.

U kent nu de hashtags die u moet kiezen voor een boeiende publicatie. Heeft u een idee of een bepaald project? AFE Benelux beschikt over de nodige knowhow om uw project te realiseren. Neem contact op met ons team van experts voor meer informatie.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Instagram: ||10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan
23   Maart   2021

Instagram:
10 gekke cijfers in zijn meer dan tienjarig bestaan

Het fenomeen Instagram in een paar cijfers

Lees meer
YouTube: ||10 ongelooflijke cijfers!
23   Maart   2021

YouTube:
10 ongelooflijke cijfers!

De ongelooflijke opkomst van YouTube in een paar cijfers

Lees meer
Facebook: ||duizelingwekkende aantallen!
22   Maart   2021

Facebook:
duizelingwekkende aantallen!

Het ongelooflijke succes van Facebook in enkele cijfers

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site