Uitschrijven
in volledige transparantie

Het is duidelijk dat de newsletter voor een groot aantal abonnees kan zorgen. Het opbouwen van dit zeer belangrijke klantenbestand heeft u soms veel moeite gekost. U wilt uw adresboekje dan ook goed gevuld houden! Het bemoeilijken van de procedure om uit te schrijven kan echter schadelijk voor u blijken te zijn... Inderdaad, als de surfer zich geblokkeerd en machteloos voelt ten opzichte van het aantal e-mails dat hij van u ontvangt, kan dat voor slechte publiciteit zorgen.

Dit is volledig contraproductief... Aangezien voorkomen beter is dan genezen, moet u volledig transparant zijn over uw uitschrijfprocedure.

Stel alternatieven voor

Désabonnement newsletter site internetOm het uitschrijven te voorkomen, kunt u in eerste instantie alternatieven aanbieden. Eén daarvan is de beperking van het aantal ontvangen mails: u biedt aan om uw newsletter op het door uw abonnee gewenste ritme te versturen (bijvoorbeeld één keer om de twee weken). Een andere oplossing is het aanpassen van de inhoud: de onderwerpen die in uw newsletters aan bod komen zijn doelgerichter.

Vergeet daarom niet een duidelijke en precieze lijst van onderwerpen en inhoud aan te bieden aan uw contactpersoon. U kunt uw abonnee ook de mogelijkheid bieden om met u in contact te blijven, maar dan wel via een ander e-mailadres.

Als uw contactpersoon niet geïnteresseerd is in een van de voorgestelde alternatieven, dan schiet enkel het uitschrijven nog over.

Geef duidelijk de exit aan

Inschrijven op een nieuwsbrief is meestal een eenvoudige, duidelijke en makkelijke stap. Hetzelfde zou moeten gelden voor het uitschrijfproces. De knop moet daarom duidelijk op uw pagina zichtbaar zijn, hetzij in het midden van de pagina, hetzij bovenaan.

Waarom zo zichtbaar? Met deze tactiek laat u uw abonnee zien dat hij volledig vrij is om zijn eigen keuzes te maken: u houdt hem op de hoogte zolang hij u en uw diensten nodig heeft.

Speel de kaart van humor en emotie

In deze geest van vrijheid heeft het geen zin om uw abonnee zich schuldig te laten voelen als hij of zij besloten heeft geen deel meer uit te maken van uw adresboekje. Om tot op het einde een positieve ervaring te bieden, gebruikt u twee soorten boodschappen: humor en emotie. Hier zijn een paar voorbeelden: "U verlaat ons nu al? "of "We geven u uw vrijheid terug" of "Het is dus helemaal over tussen ons?

Aarzel niet om in de toekomst naar ons terug te keren" zijn slechts enkele formuleringen die voor een glimlach zullen zorgen. Andere zoals "Het spijt ons dat u ons verlaat" of "Zouden wij u ontgoocheld hebben?" onderstrepen de verbroken band, maar ook de wil om dicht bij uw abonnee te blijven.

 

Als u geïnteresseerd bent in dit onderwerp of als u begeleid wilt worden door professionals in het beheer van uw newsletters, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons team. Samengesteld uit marketing- en communicatieprofessionals staat het tot uw beschikking om uw vragen te beantwoorden.

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

De overval van de eeuw!||TikTok afgezet
30   September   2020

De overval van de eeuw!
TikTok afgezet

TikTok wordt in de Verenigde Staten tot het uiterste gedreven. Concurrenten verwachten te profiteren van de ongemakkelijke positie van de Chinese app.

Lees meer
Uitschrijven||in volledige transparantie
31   Augustus   2020

Uitschrijven
in volledige transparantie

Het is duidelijk dat de newsletter voor een groot aantal abonnees kan zorgen. Het opbouwen van dit zeer belangrijke klantenbestand heeft u soms veel moeite gekost. U wilt uw adresboekje dan ook goed gevuld houden! Het bemoeilijken van de procedure om uit te schrijven kan echter schadelijk voor u blijken te zijn... Inderdaad, als de surfer zich geblokkeerd en machteloos voelt ten opzichte van het aantal e-mails dat hij van u ontvangt, kan dat voor slechte publiciteit zorgen. Dit is volledig...

Lees meer
Photoshop:||de top 9 van gratis alternatieven
28   Augustus   2020

Photoshop:
de top 9 van gratis alternatieven

Wilt u een programma voor het bewerken van foto’s zonder dat u hoeft te investeren in Photoshop? Hier zijn 9 betrouwbare en gratis concurrenten van de onbetwiste wereldleider.

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site