Wat is een
landingspagina?

Een landingspagina – ook wel landing page genoemd – biedt de toegang tot uw microsite. Deze pagina zorgt ervoor dat potentiële klanten worden doorverwezen nadat ze uw Google Ads-campagne aangeklikt hebben. Het unieke doel van een landingspagina? Deze verzamelt betrouwbare gegevens over potentiële klanten om zo de conversie tot klanten te vergemakkelijken.

Voorwaarden van een goede landingspagina

Om een goed werkende landingspagina te creëren moet deze voldoen aan een aantal voorwaarden:

  • Relevantie
    Eerst en vooral moet het de bezoekers relevante informatie verstrekken. Deze moet in overeenstemming zijn met de gekozen slagzin die hen ertoe aanzet om op de Google Ads-campagne te klikken.
  • Efficiëntie
    De landingspagina moet tevens aanzetten tot actie. Dit kan tot stand komen door het gebruik van bijvoorbeel call-to-actions. Deze geven een duidelijke instructie die een reactie bij de bezoekers teweeg brengt. Bijvoorbeeld: Contacteer ons!, Vraag uw offerte aan!, Vul het formulier in!, Registreer nu!, en noem maar op.
  • Duidelijkheid
    Ook dient de landingspagina ergonomisch te zijn. Dit betekent dat er een eenvoudige structuur dient opgemaakt te worden met pakkende titels en eenvoudig bereikbare call-to-actions.

Wanneer u beschikt over bovenstaande punten, staat u al heel ver. Maar dit is echter niet voldoende. Zo is het noodzakelijk dat uw landingspagina leesbaar is op alle soorten digitale media zoals computers, tablets en smartphones. Waarom? Omdat de kwaliteit van een landingspagina van cruciaal belang is voor de zoekmachines. Maar evengoed voor de bezoekers daar de landingspagina steeds potentiële klanten dient te kunnen converteren.

Hieronder vindt u de drie belangrijkste punten die ervoor zorgen dat u meer resultaten kan boeken met uw landingspagina

  1. Uw doelstellingen
    Het is essentieel om de doelstellingen van de pagina’s te definiëren alvorens de inhoud aan te maken. Zo dient u duidelijk te weten wat u van uw bezoekers verwacht en welke boodschap u wil overbrengen. Gaat het om het aanvragen van een offerte? Het maken van een afspraak? Het plaatsen van een bestelling? Of gewoon om contact te kunnen opnemen?
  2. Doelgroep
    Als tweede punt is het belangrijk om de karakteristieken van uw doelgroep te bepalen. Dit zorgt ervoor dat de gepresenteerde informatie overeenstemt met de wensen en noden van uw potentiële klanten. Hierdoor zal u in staat zijn om meer relevante informatie te creëren.
  3. Genereer waarde
    Als laatste punt dient u de aandacht van de bezoekers te trekken van uw microsite. Hiervoor moet u informatie aanbieden in hun belang. Hoe kan u dit verwezenlijken? Door de voordelen van uw producten en/of diensten aan te halen.Vergeet zeker niet dat u op het internet met veel bedrijven concurreert die actief zijn in dezelfde sector. Daarom is het van groot belang om uw toegevoegde waarde te benadrukken. Overweeg dus wat u onderscheidt van uw concurrenten. Hoe? Praat erover en verhoog hiermee de interesse in uw bedrijf.

Bronnen

Neocamino – landing page définition exemples et astuces
Indexwebmarketing – avantages page atterrissage
Visiplus Academy – page atterissage



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

De overval van de eeuw!||TikTok afgezet
30   September   2020

De overval van de eeuw!
TikTok afgezet

TikTok wordt in de Verenigde Staten tot het uiterste gedreven. Concurrenten verwachten te profiteren van de ongemakkelijke positie van de Chinese app.

Lees meer
Uitschrijven||in volledige transparantie
31   Augustus   2020

Uitschrijven
in volledige transparantie

Het is duidelijk dat de newsletter voor een groot aantal abonnees kan zorgen. Het opbouwen van dit zeer belangrijke klantenbestand heeft u soms veel moeite gekost. U wilt uw adresboekje dan ook goed gevuld houden! Het bemoeilijken van de procedure om uit te schrijven kan echter schadelijk voor u blijken te zijn... Inderdaad, als de surfer zich geblokkeerd en machteloos voelt ten opzichte van het aantal e-mails dat hij van u ontvangt, kan dat voor slechte publiciteit zorgen. Dit is volledig...

Lees meer
Photoshop:||de top 9 van gratis alternatieven
28   Augustus   2020

Photoshop:
de top 9 van gratis alternatieven

Wilt u een programma voor het bewerken van foto’s zonder dat u hoeft te investeren in Photoshop? Hier zijn 9 betrouwbare en gratis concurrenten van de onbetwiste wereldleider.

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site