De beste strategie voor een succesvolle reclamecampagne voor Black Friday 2020

Black Friday, afkomstig uit de VS, heeft zijn plaats veroverd in Europa. Als u weet hoe u die het best kunt aanpakken, kunt u eventuele verliezen door de gezondheidscrisis compenseren. Het is een gunstige periode voor de verkoop, waarbij het internetverkeer vanaf midden november aanzienlijk toeneemt!

BlackFriday campagne AFEStel u open voor andere platformen

Bent u het gewoon om slechts één platform te gebruiken voor uw reclamecampagnes? Grote fout! Klanten en dus internetgebruikers zitten overal. U moet dus reageren en u aanpassen door de platformen waarop u adverteert uit te breiden.

Het gebruik van Facebook, Youtube, Google Ads, Instagram, Shopping en vele andere zal de sleutel tot uw succes zijn. Dankzij deze techniek kunt u niet alleen uw netwerk verstevigen, maar het ook uitbreiden en zo nieuwe profielen aanspreken. Dit is het perfecte moment om het advies dat we hebben gegeven over de voordelen van retargeting te implementeren. Vergeet niet dat dit de tijd van het jaar is waarop internetgebruikers worden gedreven door hun instinct.

Ze zijn eerder geneigd om impulsief te kopen, simpelweg omdat ze weinig tijd hebben. Om een solide strategie te ontwikkelen, moet u nadenken over het budget dat aan Black Friday zal worden besteed, uw return on investment naargelang de verschillende kanalen die u gebruikt, de verdeling van de uitgaven en de mogelijkheid om een extra budget te voorzien als de resultaten uw verwachtingen overtreffen.

Verwaarloos de impact van Black Friday niet

Hoe eerder u begint, hoe beter u kunt anticiperen op uw reclamecampagnes en ze kunt testen en evalueren. Hierdoor kunt u ook het algoritme van Google beheersen en controleren. Als u uw campagnes voor Black Friday lanceert, kunt u profiteren van uw publiek.

Het resultaat is dat u dag na dag de winst opstapelt door het aantal verkopen op drukke dagen drastisch te verhogen. Nogmaals, dit is het moment waarop retargeting zinvol is. In afwachting van uw secret deal kennen potentiële klanten uw merk, dienst en product al en weet u precies waar u hen kunt raken en met welk type product.

De beste gerechten worden gemaakt in oude ketels

Normaal gesproken is het goed om te innoveren en uw klanten te verrassen, maar Black Friday is een belangrijke dag waarop het aantal verkopen overvloedig is en de budgetten voor reclamecampagnes snel nieuwe hoogtes bereiken.

Er is geen tijd meer om te testen en te experimenteren met nieuwe campagnes. Het is het perfecte moment om te profiteren en uit te spelen wat eerder heeft gewerkt en wat u heeft geholpen om geld te verdienen. Controleer uw archieven, uw advertentiegeschiedenis, wat werkte het best? Wat waren de producten die mensen op Black Friday 2019 hebben verslonden? Hou rekening met uw sterke en zwakke punten en verfijn uw strategie voor 27 november 2020.

Het einde van het jaar is veel te cruciaal voor uw verkoopcijfers om niet op alles voorbereid te zijn. Analyseer welke formats u best kiest, welke visuals de meeste impact hebben en welke kanalen het meest winstgevend zijn. Bovendien kan deze strategie ook tijdens het vakantieseizoen worden toegepast! Door al deze tips te combineren, kunt u het jaar afsluiten met een knaller.

2020 is een jaar vol uitdagingen op alle niveaus: medisch, economisch, sociaal, maar ook politiek. Verzeker u van transacties en anticipeer vandaag al op Black Friday. Met de sluiting van veel niet-essentiële winkels zullen de aankopen onvermijdelijk gebeuren via e-commerce, vergeet dat niet.

Voorkom onaangename verrassingen. Wilt u uw marketing- en communicatiestrategie verbeteren? Doe een beroep op onze groep van professionals die u helpen uw doelen te bereiken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken