Hoe kunt u uw reclamecampagne opvoeren
met e-mailmarketing?

Als kleine of middelgrote onderneming of als freelancer weet u hoe moeilijk het is om nieuwe klanten te werven. Er bestaan veel technieken om mensen naar uw website te lokken: op SEO gerichte artikelen, landing page, berichten op sociale media, enz. Is dat in orde, dan duikt een nieuw obstakel op: uw contacten geïnteresseerd en betrokken houden bij uw bedrijf. In dit artikel zullen wij uitleggen waarom het goed is uw reclamecampagne een boost te geven met e-mailmarketing.

Wat zijn de voordelen?Illustratie - mail marketing concept

  1. Lage kosten
    E-mailmarketing is een goedkope oplossing om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Verschillende platforms bieden handige diensten aan om marketingcampagnes op te zetten. Meestal, als uw abonneebestand niet in de miljoenen loopt, kost het verzenden van e-mails niets. Een perfecte oplossing voor kleine bedrijven en freelancers.

  2. Gebruiksgemak
    Wanneer u een campagne maakt, moet u drie stappen doorlopen. Daartoe behoren het maken van de e-mailtemplate, de doelgroep kiezen en verzenden. Zoals u zelf kunt zien, is niets onoverkomelijk als u eenmaal klaar bent met het schrijven van de e-mail. Met e-mailmarketingplatforms kunt u categorieën aanmaken (nieuwe klanten, mannen onder de 45, inwoners van Brussel, enz.) waarmee u heel gemakkelijk kunt bepalen naar wie u uw campagne moet sturen.

  3. Bij alle gelegenheden
    Dankzij de categorieën en functies van de platforms is het heel gemakkelijk om herinneringsmails te plannen naargelang de gelegenheden:
    ● follow-up van klanten die hun aankopen niet hebben voltooid
    ● follow-up van abonnees die hun e-mails niet openen
    ● promotie voorstellen voor een sociaaleconomisch profiel om te overtuigen
    gratis pdf-gidsen, advies en begeleiding aanbieden
    deelnemen aan wedstrijden Hoe relevanter uw e-mails voor uw publiek zijn, hoe groter de kans dat klanten en abonnees ze zullen openen en tijd zullen steken in uw berichten.

  4. Personalisatie
    Bovendien is het gemakkelijk om berichten te personaliseren, waardoor uw boodschap persoonlijker wordt en meer effect heeft voor de klant. Voeg gewoon de naam van de persoon toe, de stad, wens hem of haar een gelukkige verjaardag, stel artikelen voor die lijken op die welke hij of zij gekocht heeft, enz.

  5. Directheid
    Wanneer u een campagne op sociale media lanceert, moet u geduld hebben. Er is geen garantie dat de doelgroep direct op uw advertentie zal klikken, laat staan het aantal mensen dat er waarschijnlijk op zal klikken. In dit geval weet u precies naar wie u ze gestuurd hebt!

  6. Statistieken
    Bij een campagne met e-mailmarketing kunt u rechtstreeks zien wie de e-mail geopend heeft, wie niet en wie erop geklikt heeft. Om het succes te controleren, zult u een statistische analyse moeten gebruiken om uw return on investment te beoordelen. Het is echter duidelijk dat alles slechter is in vergelijking met wat u met dit soort strategie kunt bereiken.

Het boosten van uw reclamecampagne met e-mailmarketing is nog nooit zo gemakkelijk geweest! U kunt er uw nieuwsbrieven mee sturen om uw nieuwe prospects te converteren in klanten, hen aan u te binden, maar ook de trouwste te belonen! Heeft u een helpende hand nodig om de contouren van uw strategie te bepalen? Bel ons om uw project uit de doeken te doen!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken