Wat zijn de stappen om de conversiegraad
van uw e-mails te verhogen?

Verstuurt u vaak e-mails naar uw klanten? Dit artikel is voor u bestemd! Ontdek in een paar stappen hoe u uw bericht goed kunt structureren om er een formidabel overtuigingswapen van te maken en de conversiegraad van uw e-mails bij elk schot een boost te geven.

Newsletter conversionMailarchitectuur

Het versturen van een e-mail vraagt in deze tijden een slimme mix van woorden en beelden. Als u de aandacht van uw publiek wilt trekken, moet u die twee in evenwicht brengen en in dienst stellen van uw boodschap: wat is het verhaal dat u wilt vertellen? Hoe haalt u abonnees aan boord? Welke e-mailstructuren zijn hiervoor het meest geschikt? De omgekeerde piramide: deze structuur lijkt op een trechter en versmalt steeds meer naar een actieknop als eindpunt (inschrijven, bestellen, contact opnemen, etc.).

De zigzag: kant-en-klare tekst- en beeldblokken stellen de lezer in staat om van links naar rechts te gaan, zodat hij of zij bij het lezen wordt begeleid en de verschillende delen van de content visueel worden vereenvoudigd. De kolom: klassiek maar effectief, de content is mooi uitgelijnd en strak en bevat belangrijke informatie voor uw klant. Vergeet niet uw afbeeldingen te optimaliseren zodat ze goed zichtbaar zijn op een telefoon. De aanbevolen afmetingen liggen tussen 600 en 640 pixels op maximaal 1200px.

Aanbieden van een nieuwe ervaring

Het is noodzakelijk om na te denken over uw structuur voordat u begint met het schrijven van uw mail. Vergeet niet het engagement van uw publiek te stimuleren door extra informatie toe te voegen: polls, datum van de volgende flashverkoop, uitnodigingen voor evenementen, lancering van de nieuwe collectie of de beoordeling van gebruikers over uw nieuwste product. Het is belangrijk om ook uw mail te personaliseren. Uw klant moet het gevoel hebben dat deze speciaal voor hem geschreven is. Hoe relevanter die is voor de wensen en het koopgedrag van de gebruiker, hoe groter de kans dat de mail wordt geconverteerd in een concrete actie.

Vóór het versturen

Nu de inhoud van uw e-mail goed gestructureerd is, moet u aandacht besteden aan andere details om te voorkomen dat al uw inspanningen in de prullenbak belanden of niet worden bekeken door uw abonnees. De naam van de afzender moet duidelijk zijn en precies aangeven over wie het gaat. De merknaam en een voornaam toevoegen helpt om vertrouwen op te bouwen. Het onderwerp van de e-mail moet ook bepaalde regels respecteren. 69% van de e-mails wordt beschouwd als spam, uitsluitend op basis van de titel van een mail. Wees bondig, informatief, persoonlijk. Het toevoegen van de naam van de geadresseerde verhoogt de kans dat uw mail gelezen wordt.

Nu bent u klaar om de best mogelijke promotiemail te maken! Wilt u uw strategie op voorhand bespreken? U kunt contact opnemen met ons team van professionals om u te helpen de conversiegraad van uw e-mails te verhogen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

E-mailmarketing ||hoe maak je nieuwsbrieven die klanten écht willen lezen
21   Oktober   2025

E-mailmarketing
hoe maak je nieuwsbrieven die klanten écht willen lezen

Wil je nieuwsbrieven sturen die klanten boeien én binden? Lees onze tips om je e-mails te optimaliseren en aangenamer te maken voor de lezer.

Lees meer
Interne links ||boost de zichtbaarheid van je website
13   September   2025

Interne links
boost de zichtbaarheid van je website

Boost je zichtbaarheid met interne links. Ontdek hoe je jouw pagina’s beter laat scoren en meer klanten aantrekt.

Lees meer
SEO België ||7 trends voor zichtbaarheid in 2025
04   Augustus   2025

SEO België
7 trends voor zichtbaarheid in 2025

AI, voice search, lokale zoekopdrachten… Ontdek de 7 SEO-trends die er écht toe doen in 2025. Geen blabla, maar een heldere gids voor KMO’s en zelfstandigen die online zichtbaar willen blijven in Vlaanderen en Brussel.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site slaat cookies op uw computer op.
Ze zijn bedoeld om uw webervaring te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die we gebruiken, raadpleeg dan onze Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt deze ook aanpassen. Als u weigert, wordt uw informatie niet gevolgd wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie in uw browser gebruikt om uw voorkeur te onthouden om niet te worden gevolgd.
Cookie-instellingen