Wat zijn de stappen om de conversiegraad
van uw e-mails te verhogen?

Verstuurt u vaak e-mails naar uw klanten? Dit artikel is voor u bestemd! Ontdek in een paar stappen hoe u uw bericht goed kunt structureren om er een formidabel overtuigingswapen van te maken en de conversiegraad van uw e-mails bij elk schot een boost te geven.

Newsletter conversionMailarchitectuur

Het versturen van een e-mail vraagt in deze tijden een slimme mix van woorden en beelden. Als u de aandacht van uw publiek wilt trekken, moet u die twee in evenwicht brengen en in dienst stellen van uw boodschap: wat is het verhaal dat u wilt vertellen? Hoe haalt u abonnees aan boord? Welke e-mailstructuren zijn hiervoor het meest geschikt? De omgekeerde piramide: deze structuur lijkt op een trechter en versmalt steeds meer naar een actieknop als eindpunt (inschrijven, bestellen, contact opnemen, etc.).

De zigzag: kant-en-klare tekst- en beeldblokken stellen de lezer in staat om van links naar rechts te gaan, zodat hij of zij bij het lezen wordt begeleid en de verschillende delen van de content visueel worden vereenvoudigd. De kolom: klassiek maar effectief, de content is mooi uitgelijnd en strak en bevat belangrijke informatie voor uw klant. Vergeet niet uw afbeeldingen te optimaliseren zodat ze goed zichtbaar zijn op een telefoon. De aanbevolen afmetingen liggen tussen 600 en 640 pixels op maximaal 1200px.

Aanbieden van een nieuwe ervaring

Het is noodzakelijk om na te denken over uw structuur voordat u begint met het schrijven van uw mail. Vergeet niet het engagement van uw publiek te stimuleren door extra informatie toe te voegen: polls, datum van de volgende flashverkoop, uitnodigingen voor evenementen, lancering van de nieuwe collectie of de beoordeling van gebruikers over uw nieuwste product. Het is belangrijk om ook uw mail te personaliseren. Uw klant moet het gevoel hebben dat deze speciaal voor hem geschreven is. Hoe relevanter die is voor de wensen en het koopgedrag van de gebruiker, hoe groter de kans dat de mail wordt geconverteerd in een concrete actie.

Vóór het versturen

Nu de inhoud van uw e-mail goed gestructureerd is, moet u aandacht besteden aan andere details om te voorkomen dat al uw inspanningen in de prullenbak belanden of niet worden bekeken door uw abonnees. De naam van de afzender moet duidelijk zijn en precies aangeven over wie het gaat. De merknaam en een voornaam toevoegen helpt om vertrouwen op te bouwen. Het onderwerp van de e-mail moet ook bepaalde regels respecteren. 69% van de e-mails wordt beschouwd als spam, uitsluitend op basis van de titel van een mail. Wees bondig, informatief, persoonlijk. Het toevoegen van de naam van de geadresseerde verhoogt de kans dat uw mail gelezen wordt.

Nu bent u klaar om de best mogelijke promotiemail te maken! Wilt u uw strategie op voorhand bespreken? U kunt contact opnemen met ons team van professionals om u te helpen de conversiegraad van uw e-mails te verhogen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken