Wat zijn de kwaliteiten van een goede contactpagina?

Wist u dat de kwaliteiten van een goede contactpagina binnen ieders bereik liggen? In feite is het heel eenvoudig om een referentiepagina te maken om de ervaring van uw gebruikers en toekomstige klanten te vergemakkelijken. Ontdek welke stappen u moet zetten om uw doelstellingen te bereiken en uw reputatie en geloofwaardigheid te verbeteren!

Waarom een contactpagina maken?

De contactpagina is gewoon onmisbaar. Het is een eenvoudige en doeltreffende manier om een band te scheppen tussen u en uw klanten. Het kan verschillende doelen dienen:

  • hulp verlenen: informatie geven aan klanten, hen helpen problemen op te lossen, oplossingen voorstellen
  • mogelijke klanten binnenhalen: details geven over uw producten, uw merkwaarden herbevestigen, bewijzen dat u zich inzet voor een zaak (ecologisch, solidariteit, liefdadigheid, enz.)
  • pers of communicatoren aanspreken: de media op de hoogte brengen van uw nieuws, uw resultaten, uw projecten, maar ook partners vinden
  • vinden van nieuwe sollicitanten: reageren op spontane sollicitaties, vacatures lanceren, vragen beantwoorden over uw merk en waarden

Voordelen van een contactpagina

Het kan niet alleen verschillende doelen hebben, maar het kan ook vragen van internetgebruikers beantwoorden. Een goede contactpagina maakt het mogelijk om nutteloze vragen voor te zijn en voorkomt dat uw mailbox verzadigd raakt. Dit is de perfecte gelegenheid om een lijst van veelgestelde vragen (FAQ) op te stellen) om er zeker van te zijn! De klanten krijgen hun antwoorden direct, zonder te hoeven wachten. Plus, als u dynamische formulieren kunt maken, bespaart u nog meer tijd! Er zijn verschillende tools om categorieën voor het bericht te maken (feedback, volgen van bestellingen, klachten, informatie, enz.) Op die manier kunt u het bericht rechtstreeks naar de overeenkomstige afdeling sturen. Dit bespaart heel wat tijd!

Welke kwaliteiten moet een contactpagina hebben?

In de eerste plaats moet het zichtbaar en gemakkelijk toegankelijk zijn. Het is contraproductief om het in een submenu te verbergen. Het moet bovenaan de pagina staan in de navigatiebalk of in de voettekst. De inhoud moet rijk zijn aan relevante informatie: e-mail, telefoon, openings- en sluitingstijden, adres, sociale media, enz. Vergeet niet een vriendelijke en open toon te gebruiken. Bezoekers moeten weten dat u klaarstaat om hun vragen te beantwoorden en dat zij op u kunnen rekenen. Dat moet u uitdragen! Het is ook belangrijk om consistent en relevant te blijven. Uw grafisch ontwerp, toon en boodschap moeten dezelfde zijn als uw merk. Vermijd misstappen door iets te proberen dat te ver van uw redactionele lijn afwijkt. Ten slotte is een contactpagina de perfecte plaats om een call to action te plaatsen: zich inschrijven voor uw nieuwsbrief, u volgen op sociale media, een gratis PDF-gids downloaden, enz.

Heeft u hulp nodig bij het verenigen van de kwaliteiten van een goede contactpagina? Wij zijn er om u te helpen! AFE Benelux en zijn team van professionals zijn er om naar u te luisteren. Vertel ons over uw project en wij zullen u graag helpen uw doel te bereiken.



Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken