Wat zijn de kwaliteiten
van een goede contactpagina?

Wist u dat de kwaliteiten van een goede contactpagina binnen ieders bereik liggen? In feite is het heel eenvoudig om een referentiepagina te maken om de ervaring van uw gebruikers en toekomstige klanten te vergemakkelijken. Ontdek welke stappen u moet zetten om uw doelstellingen te bereiken en uw reputatie en geloofwaardigheid te verbeteren!

Waarom een contactpagina maken?Illustratie - Stuur een e-mail

De contactpagina is gewoon onmisbaar. Het is een eenvoudige en doeltreffende manier om een band te scheppen tussen u en uw klanten. Het kan verschillende doelen dienen:

  • hulp verlenen: informatie geven aan klanten, hen helpen problemen op te lossen, oplossingen voorstellen
  • mogelijke klanten binnenhalen: details geven over uw producten, uw merkwaarden herbevestigen, bewijzen dat u zich inzet voor een zaak (ecologisch, solidariteit, liefdadigheid, enz.)
  • pers of communicatoren aanspreken: de media op de hoogte brengen van uw nieuws, uw resultaten, uw projecten, maar ook partners vinden
  • vinden van nieuwe sollicitanten: reageren op spontane sollicitaties, vacatures lanceren, vragen beantwoorden over uw merk en waarden

Voordelen van een contactpagina

Het kan niet alleen verschillende doelen hebben, maar het kan ook vragen van internetgebruikers beantwoorden. Een goede contactpagina maakt het mogelijk om nutteloze vragen voor te zijn en voorkomt dat uw mailbox verzadigd raakt. Dit is de perfecte gelegenheid om een lijst van veelgestelde vragen (FAQ) op te stellen) om er zeker van te zijn! De klanten krijgen hun antwoorden direct, zonder te hoeven wachten. Plus, als u dynamische formulieren kunt maken, bespaart u nog meer tijd! Er zijn verschillende tools om categorieën voor het bericht te maken (feedback, volgen van bestellingen, klachten, informatie, enz.) Op die manier kunt u het bericht rechtstreeks naar de overeenkomstige afdeling sturen. Dit bespaart heel wat tijd!

Welke kwaliteiten moet een contactpagina hebben?

In de eerste plaats moet het zichtbaar en gemakkelijk toegankelijk zijn. Het is contraproductief om het in een submenu te verbergen. Het moet bovenaan de pagina staan in de navigatiebalk of in de voettekst. De inhoud moet rijk zijn aan relevante informatie: e-mail, telefoon, openings- en sluitingstijden, adres, sociale media, enz. Vergeet niet een vriendelijke en open toon te gebruiken. Bezoekers moeten weten dat u klaarstaat om hun vragen te beantwoorden en dat zij op u kunnen rekenen. Dat moet u uitdragen! Het is ook belangrijk om consistent en relevant te blijven. Uw grafisch ontwerp, toon en boodschap moeten dezelfde zijn als uw merk. Vermijd misstappen door iets te proberen dat te ver van uw redactionele lijn afwijkt. Ten slotte is een contactpagina de perfecte plaats om een call to action te plaatsen: zich inschrijven voor uw nieuwsbrief, u volgen op sociale media, een gratis PDF-gids downloaden, enz.

Heeft u hulp nodig bij het verenigen van de kwaliteiten van een goede contactpagina? Wij zijn er om u te helpen! AFE Benelux en zijn team van professionals zijn er om naar u te luisteren. Vertel ons over uw project en wij zullen u graag helpen uw doel te bereiken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

E-mailmarketing ||hoe maak je nieuwsbrieven die klanten écht willen lezen
21   Oktober   2025

E-mailmarketing
hoe maak je nieuwsbrieven die klanten écht willen lezen

Wil je nieuwsbrieven sturen die klanten boeien én binden? Lees onze tips om je e-mails te optimaliseren en aangenamer te maken voor de lezer.

Lees meer
Interne links ||boost de zichtbaarheid van je website
13   September   2025

Interne links
boost de zichtbaarheid van je website

Boost je zichtbaarheid met interne links. Ontdek hoe je jouw pagina’s beter laat scoren en meer klanten aantrekt.

Lees meer
SEO België ||7 trends voor zichtbaarheid in 2025
04   Augustus   2025

SEO België
7 trends voor zichtbaarheid in 2025

AI, voice search, lokale zoekopdrachten… Ontdek de 7 SEO-trends die er écht toe doen in 2025. Geen blabla, maar een heldere gids voor KMO’s en zelfstandigen die online zichtbaar willen blijven in Vlaanderen en Brussel.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site slaat cookies op uw computer op.
Ze zijn bedoeld om uw webervaring te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die we gebruiken, raadpleeg dan onze Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt deze ook aanpassen. Als u weigert, wordt uw informatie niet gevolgd wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie in uw browser gebruikt om uw voorkeur te onthouden om niet te worden gevolgd.
Cookie-instellingen