Unieke bezoekers,
de sleutel tot een performante website

Om te bepalen hoe goed uw website zijn bezoekers bedient, is er een hele reeks direct beschikbare gegevens. Daarbij is het aantal unieke bezoekers belangrijk. Met name omdat het de kwaliteit van de SEO van uw site aantoont. Hier zijn drie manieren om een te laag aantal unieke bezoekers te vermijden.

Visiteurs uniques1. Verschillende begrippen

In de eerste plaats moeten we heel precies zijn in de termen die we gebruiken. Er zijn drie verwante indicatoren, die allemaal belangrijk zijn:

  1. Het aantal pageviews dat bepaalt hoeveel pagina's van uw site in een bepaalde periode zijn bekeken.

  2. Het aantal visits dat het aantal bezoeken, in absolute cijfers, aan uw site meet.

  3. Het aantal unieke bezoekers dat verwijst naar het aantal mensen dat een site bezoekt. Meerdere bezoeken van dezelfde gebruiker worden slechts eenmaal geteld. Dit cijfer, hoe belangrijk het ook is, moet worden genuanceerd. Twee mensen die dezelfde computer gebruiken, worden beschouwd als één gebruiker. Ook een bezoeker die één keer verbinding maakt via de mobiele telefoon, één keer met de tablet en één keer met de pc wordt als drie gebruikers beschouwd. De statistieken worden verzameld op basis van cookies. Een internetgebruiker die cookies weigert, zal zijn verschillende bezoeken niet samengeteld zien als zijnde van één enkele bezoeker.

2. Een aantrekkelijkere site

Als uw aantal unieke bezoekers laag is, is het duidelijk dat u uw publiek niet tegemoetkomt. Er zijn oplossingen om dit te verhelpen. Hier zijn drie manieren om uw aantal bezoekers op te trekken:

  1. Verbeter uw SEO: als u onvoldoende internetgebruikers aantrekt, is de eerste piste die u moet bewandelen de SEO. Het is mogelijk dat uw site niet voldoet aan de criteria die door zoekmachines zijn vastgelegd om in de eerste zoekresultaten te verschijnen. U kunt dit vrij eenvoudig verhelpen door de natuurlijke referentiëring grondig te bekijken. Betaalde verwijzingen kunnen ook een essentiële tool zijn.

  2. Verbeter het gebruiksgemak en het leescomfort: een site moet vloeiend zijn en de laadtijd van de pagina moet minder dan drie seconden bedragen om het leescomfort te maximaliseren. De surfer is van nature ongeduldig. Om uw site aantrekkelijker te maken, moet u dit in gedachten houden. Voor een vlotte navigatie is het noodzakelijk om een overzicht te hebben van de bestaande pagina's. Dit heeft geen direct effect op het aantal unieke bezoekers, maar het zal ervoor zorgen dat de bezoeker wil terugkomen naar uw site. Of nog beter, een overtuigde surfer kan uw site aanbevelen op sociale media!

  3. Gebruik sociale media: zoekmachines zijn niet de enige manier om bezoekers naar uw site te lokken. Vandaag de dag spelen sociale media een uiterst belangrijke rol op het internet. Doelgerichte campagnes kunnen enorm veel trafiek genereren naar uw verschillende pagina's.

Deze diverse suggesties moeten het raadplegen van uw website verbeteren. Er zijn vele andere oplossingen om uw visibiliteit op het web te verbeteren.

Ons team van marketingprofessionals staat tot uw beschikking voor advies of persoonlijke ondersteuning. Aarzel niet om contact met ons op te nemen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Unieke bezoekers,||de sleutel tot een performante website
19   Augustus   2020

Unieke bezoekers,
de sleutel tot een performante website

Het aantal unieke bezoekers is een belangrijke indicator om de effectiviteit van uw website te bepalen. Deze indicator mag niet worden verward met andere indicatoren. Een kort overzicht en oplossingen om een te laag aantal unieke bezoekers op te trekken.

Lees meer
Vier tips om de bounce rate||en exit rate te verbeteren
19   Augustus   2020

Vier tips om de bounce rate
en exit rate te verbeteren

Om de effectiviteit van uw website te bepalen, zijn de bounce rate en exit rate belangrijke indicatoren. Ze stellen u in staat om een betrouwbare diagnose te stellen en bieden u aanknopingspunten om uw communicatie aan te passen.

Lees meer
FOTO’S EN VIDEO’S || Google wordt onderzoeker!
23   Juli   2020

FOTO’S EN VIDEO’S
Google wordt onderzoeker!

De grootste zoekmachine ter wereld heeft besloten om video's en foto's die online zijn geplaatst te screenen.

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site