De landing page: een onmisbare
call to action

De landingspagina, beter bekend als landing page is een onmisbare oproep tot actie die in de marketing wordt gebruikt. Deze heeft tot doel bezoeken aan uw website om te zetten in concrete acties die de vorm kunnen aannemen van een aankoop, een offerteaanvraag, een abonnement op een newsletter, een gift, enz.

De landing page heeft maar één doel: uw bezoekers vertellen wat u wilt dat ze doen en vooral waarom ze dat zouden moeten doen. Uw boodschap moet duidelijk, beknopt en overtuigend zijn en opgebouwd uit een reeks relevante trefwoorden. Toch moet het aanmaken ervan aan enkele criteria voldoen, als u op een maximale conversie hoopt.

De algemene boodschap

Het doel van uw boodschap moet duidelijk en begrijpelijk zijn voor de surfers. De actieknop moet in de verf gezet worden (groter, in een felle kleur, in het oog springend, enz.) en moet de reden waarom mensen naar uw landing page zijn gekomen weerspiegelen.

Als u exclusieve promoties aankondigt na elke inschrijving op uw nieuwsbrief, moet uw actieknop bijvoorbeeld "Inschrijven" zijn. U wilt mensen niet misleiden, anders kan uw geloofwaardigheid worden aangetast.

Het maken van de pagina

Uw landing page moet worden opgemaakt met een korte, informatieve, maar pakkende titel. U kunt uw doel verduidelijken met een overtuigende ondertitel. Het toevoegen van afbeeldingen of video's kan ook in uw voordeel werken als u de aandacht van uw bezoekers wilt trekken.

Ten slotte moet de "call to action"-knop goed zichtbaar worden weergegeven en een logisch vervolg zijn op de acties van de surfers die op uw landing page zijn terechtgekomen.

Een andere functie

Opgelet, een fout die vaak door ondernemers wordt gemaakt, is de landing page te verwarren met de homepage.

Dit zijn twee totaal verschillende tools, die elk een zeer specifieke functie vervullen. Terwijl een homepage goed gevuld is met allerlei informatie, mag dit niet het geval zijn voor landing pages die zo het risico zouden lopen de bezoeker te verdrinken en het hoofddoel uit het oog te verliezen (conversie in een concrete actie).

Eén pagina/één doel

Elke landing page kan een ander doel hebben. Vermeng geen acties of u riskeert uw klantenbestand te verliezen. U kunt landing pages gebruiken om zoveel mogelijk intenties om te zetten in acties tijdens specifieke campagnes: Kerstmis, solden, opendeurdagen, enz. U zult zich meer specifiek kunnen richten tot de categorie van mensen die geïnteresseerd zijn in uw aanbod van het moment.

De landing page is een onmisbare call to action voor ondernemers. Waar wacht u nog op om deze taak aan een professional toe te vertrouwen? Bij AFE-Benelux SWO bieden onze SEO-specialisten u een op maat gemaakt pakket om uw doel te bereiken. Neem onmiddellijk contact met ons op.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken