SWOT ter bestrijding van
de zero clicks-trend

Het bewijs is er: no-click-zoekopdrachten zijn trending en nemen toe. Meer dan 65% van de Google-zoekopdrachten eindigde in 2020 niet met een bezoek aan een website.

Voordien was dat slechts 50%, toch een aanzienlijke stijging. Met een marketing audit om uw sterke en zwakke punten of SWOT te identificeren, kunt u de zero clicks tegengaan.

Waarom is zero clicks zo in opgang?

Het gaat om 46,5% van de zoekopdrachten op computers en 77,2% op smartphones. Het is gemakkelijker uw telefoon te raadplegen zonder Google te moeten verlaten dan op een computer. Bovendien brachten mensen door de Covid-19-pandemie meer tijd door op hun mobiele telefoon dan gewoonlijk.

Ook is het waarschijnlijk dat de reden waarom zo veel zoekopdrachten eindigden zonder naar websites door te klikken, is dat surfers de antwoorden kregen die zij verwachtten. De toename van featured snippets heeft deze trend waarschijnlijk eveneens versterkt.

Hoe de gevolgen van zero clicks vermijden?

Hoewel de zero clicks eenvoudiger en handiger lijken voor gebruikers, hebben ze aanzienlijke negatieve gevolgen voor de websites van bedrijven, winkels en andere ondernemingen. De daling van de trafiek wordt gevoeld en het is ingewikkeld om surfers aan te trekken.

De redenen waarom zij een site bezoeken, is dat zij meer details willen kennen. Dit is dus waar de SWOT u kan helpen om dit fenomeen te bestrijden. De ontwikkelingen in de maatschappij hebben verschillende voorwerpen en procedures overbodig gemaakt, maar websites mogen hiertoe geenszins worden gedegradeerd.

Een grondige analyse zal u in staat stellen te begrijpen hoe dit fenomeen moet worden bestreden.

Manieren om verder te gaan

Aanpassing is de sleutel tot succes. Als surfers niet doorklikken naar uw site, komt dat omdat ze het gevoel hebben dat de content die Google presenteert, voldoende is en het niet de moeite loont om verder te gaan.

Daarom moet u alles in het werk stellen om meer gedetailleerde, analytische en diepgaande content aan te bieden. Beantwoord vragen die een debat waard zijn en bied niet alleen feitelijke gegevens aan.

Het is uw expertise van het onderwerp die de lat hoger moet leggen en ervoor moet zorgen dat mensen meer willen weten. Inzicht, analyse en details zullen uw website veel relevanter maken dan de zoekmachines. Daarom is SWOT een zeer handig instrument om een goed overzicht van uw situatie te krijgen.

Waar wacht u nog op om de sprong te wagen? Neem nu contact op met AFE Benelux om u te helpen! Ons team van experts zal u helpen uw doelstellingen te bereiken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Heypster-gif:||de Europese GIF-app
28   September   2021

Heypster-gif:
de Europese GIF-app

De recente oprichting ervan is een wens om alternatieven te bieden voor de grote Amerikaanse platforms zoals Tenor-Gif en Giphy.

Lees meer
Neergang van Mozilla||Firefox
24   September   2021

Neergang van Mozilla
Firefox

De zoekmachine wordt letterlijk verpletterd door de meedogenloze concurrentie van Google Chrome. Verwaarloosd door app-ontwikkelaars, is het in vrije val.

Lees meer
Welke landen worden het meest getroffen||door cyberaanvallen?
24   Juni   2021

Welke landen worden het meest getroffen
door cyberaanvallen?

Hackers richten zich bij voorkeur op overheidsinstellingen en technologie- en defensiebedrijven.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe