Waarom de voorkeur geven
aan een piramidestructuur voor SEO?

Websites beantwoorden aan een logica van structuur en hiërarchie. Die zijn nodig om de navigatie vloeiend te laten verlopen, om de gebruiker instinctief de weg te wijzen, maar ook om het SEO-werk van de Google-bot te vergemakkelijken. Lees waarom wij aanbevelen de voorkeur te geven aan een piramidestructuur voor SEO.

De z

Door uw website via silo's op te bouwen kunt u bepaalde content groeperen, isoleren en verbinden. De voordelen van de silo staan niet meer ter discussie: die maakt het werk van Google gemakkelijker door het te helpen nieuwe pagina's te identificeren en te vinden. De structuur, die beheerst wordt door een hiërarchische logica, verstevigt namelijk de interne linking. Dit heeft tot gevolg dat uw pagina hoger in de SERP’s (resultatenpagina's van zoekmachines) komt te staan. Het resultaat is dat pagina's die veel verkeer trekken ook mensen terugbrengen naar de onderling verbonden pagina's. De logica van de hiërarchie maakt het voor Google veel gemakkelijker om uw content als een "geheel" te zien. De silo geeft de gebruikerservaring een echte toegevoegde waarde. Het helpt en versoepelt de navigatie, vooral op een e-commercesite.

Structuur van een silo-site

Structuur van een silo-site

Ondanks de vele voordelen is er toch een probleem. Om het te begrijpen, moeten wij een ander voorbeeld nemen van de silo. Stelt u zich bijvoorbeeld een website voor die cursussen en workshops aanbiedt over hoe u kunt leren koken.

Structuur van een silo-site

Wat als Zala, de Ethiopische kok, haar initiatie aanbiedt in Vlaanderen? Het zou logischer zijn als haar pagina gelinkt zou zijn aan de Vlaanderen-pagina. De silo laat echter geen interconnectiviteit tussen silo's toe. Silo's zijn heel geschikt om een website in categorieën in te delen, maar zij verhinderen de natuurlijke stroom van interacties en zijn afgescheiden van elkaar.

Piramidestructuur komt te hulp

Aan zijn voorstelling, die op een piramide lijkt, dankt het zijn naam. Het maakt de navigatie eenvoudig, draagt bij tot een goede verwijzing naar de pagina's en garandeert de contextualisering van de links. De interne logica wordt gerespecteerd en sluit geen andere mogelijkheden meer uit. Bijvoorbeeld:

Piramidestructuur

Het probleem dat Zala in het vorige voorbeeld had, is niet langer relevant. In dit geval zijn de plaatsen waar u kunt leren duiken met elkaar verbonden. De gebruiker weet dat hij of zij kan duiken op Bali en in de Middellandse Zee.

Dit geeft de mogelijkheid de content ervan te organiseren als een "hub", die een centrale kern vertegenwoordigt. Op die manier is het mogelijk om verschillende onderwerpen aan elkaar te koppelen zonder ze in een silo op te sluiten. Zoals in het voorbeeld hieronder:

Piramidestructuur

In tegenstelling tot de silo biedt de piramidestructuur veel meer vrijheid in de manier waarop ze onderwerpen aan elkaar koppelt en verbanden legt tussen onderwerpen die in het begin misschien verschillend zijn, maar die op een gegeven moment samen kunnen komen.

U kent nu eindelijk alle voordelen als u kiest voor een piramidestructuur voor SEO. Wilt u ons team van deskundigen om advies vragen? Neem nu contact met ons op! Wij zullen u graag helpen uw project te verwezenlijken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom de voorkeur geven|| aan een piramidestructuur voor SEO?
02   Juni   2022

Waarom de voorkeur geven
aan een piramidestructuur voor SEO?

Ontdek de nadelen van de silostructuur en de voordelen van een piramidestructuur voor de architectuur van uw website.

Lees meer
Sociale media en website: ||de perfecte combo voor topcommunicatie
18   Mei   2022

Sociale media en website:
de perfecte combo voor topcommunicatie

Twijfelt u nog om een website te maken voor uw freelance-activiteit, uw bedrijf of uw onderneming? Het is tijd om de sprong te wagen en groots te durven dromen!

Lees meer
Hoe kunt u uw reclamecampagne opvoeren ||met e-mailmarketing?
16   Mei   2022

Hoe kunt u uw reclamecampagne opvoeren
met e-mailmarketing?

Denkt u dat het nutteloos is om te proberen uw prospects per e-mail te overtuigen? Er zijn veel voordelen die u zich misschien niet realiseert: gebruiksgemak, een gegarandeerd rendement van uw investering, personalisering van de berichten die u naar uw klanten stuurt, enz. De lijst is lang!

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken