Whisk introduceert
culinaire recepten op TikTok

Wie heeft er nog niet op sociale media gekeken om inspiratie op te doen? Of het nu gaat om een aanbeveling voor een serie, een mooie plaats om te bezoeken of een activiteit om met het gezin te doen, wij worden heel vaak aangetrokken door wat wij online zien. Lekker eten is geen uitzondering! Dankzij zijn nieuwe Whisk-app komen culinaire recepten naar TikTok.

Cocktail van eenvoudillustratie van kook tutorials op Smarphone

Internetgebruikers zijn op zoek naar inspiratie en goede ideeën, en de culinaire sector vormt geen uitzondering op deze trend. Daarom kan TikTok met de komst van Whisk zijn beste beentje voorzetten. Met deze recepten-app kunnen makers van content een "call-to-action"-knop toevoegen, linksonder hun video. Zo kan de gebruiker "het hele recept zien". Als u erop klikt, gaat er een venster open naar het Whisk-profiel van de maker. Dit geeft toegang tot de lijst van ingrediënten, de verschillende stappen die nodig zijn om het te maken, kooktips, het recept opslaan, enz.. De influencer hoeft alleen maar op "voeg een link toe" te klikken wanneer hij zijn video maakt. Het subtiele van dit proces is dat TikTok-gebruikers op het platform kunnen blijven wanneer het venster opengaat naar het Whisk-profiel van de influencer. Niet alleen verbetert dit de trafiek naar hun pagina, maar het stelt hen ook in staat om een breder publiek te bereiken.

Dit wordt binnenkort uitgerold

Het partnerschap tussen Whisk en TikTok zit nog in een testfase, maar zou binnenkort beschikbaar moeten zijn voor alle makers van content. Hoewel Whisk eigendom is van Samsung, zal het door zijn partnerschap met TikTok zijn populariteit kunnen boosten. Dit is een win-winsituatie, want TikTok wil zo veel mogelijk influencers verzamelen. Vanaf dat moment opent zich een palet aan mogelijkheden, het sociale netwerk zou links naar andere toepassingen of andere URL's kunnen voorstellen. Het is dankzij de "TikTok Jump" dat Whisk in TikTok geïntegreerd is. Dit programma, dat in juni 2021 van start ging, stelt gebruikers in staat om mini-apps in hun video's te integreren (die "Jumps" worden genoemd). Deze openen zonder TikTok te verlaten en geven toegang tot hun eigen functies. Buiten de recepten zijn er nog vele mogelijkheden voor ontwikkelaars. In de nabije toekomst kunt u zich zo een video voorstellen van een jurk (gemaakt van oude kleren) met een “call-to-action”-knop naar een app gewijd aan naaien. Van daaruit zou het mogelijk zijn stappen te volgen om ze te ontwerpen.

Zoals u ziet is de komst van culinaire recepten op TikTok perfect voor fijnproevers en lekkerbekken. Grijp deze kans om uw communicatie te ontwikkelen op het favoriete sociale netwerk van jongeren onder 15 jaar. Ontdek de merken die erin geslaagd zijn hun stempel te drukken! Bovendien heeft TikTok een hub gelanceerd om eenmanszaken en KMO's te helpen. Hoewel het nog niet in België is gelanceerd, wil het waardevolle adviezen geven over het aantrekken van een nieuw publiek en het opbouwen van klantenbinding. Hulp nodig bij uw socialemediastrategie? Neem contact op met AFE Benelux en zijn team van deskundigen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom staat mijn Twitter-feed|| vol met tweets van mensen die ik niet volg?
11   mei   2023

Waarom staat mijn Twitter-feed
vol met tweets van mensen die ik niet volg?

Is het u opgevallen dat er op de startpagina van Twitter steeds meer tweets verschijnen van mensen die u niet volgt? Dit is een algemene trend die op de meeste sociale media voorkomt. Een woordje uitleg!

Lees meer
Whatsapp computer is bijgewerkt en maakt nu videogesprekken||met maximaal 8 personen mogelijk!
05   april   2023

Whatsapp computer is bijgewerkt en maakt nu videogesprekken
met maximaal 8 personen mogelijk!

De nieuwe versie van de instant messaging-app zal ook sneller en functioneler zijn om de gebruikerservaring te verbeteren.

Lees meer
Hoe uw Instagram Bio optimaliseren|| om de betrokkenheid te verhogen?
29   juni   2022

Hoe uw Instagram Bio optimaliseren
om de betrokkenheid te verhogen?

Ontdek onze beste praktijken om van uw Instagram-presentatie een krachtig communicatiemiddel te maken. Van calls to action tot aangepaste hashtags, wij onthullen alle trucs om uw betrokkenheid op te voeren en uw reputatie bij uw volgers te versterken.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken