Hoe een doeltreffende
merkstrategie creëren?

Bent u net begonnen met uw bedrijf en worstelt u om uw verkoop van de grond te krijgen? Heeft u overwogen een merkstrategie te creëren? Wij geven u waardevol advies over hoe u een echte identiteit kunt opbouwen en uzelf kunt onderscheiden van uw concurrenten.

Wat zijn de beste praktijken voor het creëren van een merkstrategie?

Personen rond een tafel bespreken merkstrategie

  1. Kleur: uw merk moet visueel zijn. Wist u dat merken met een kleur meestal herkenbaarder zijn voor hun fans? Door zorgvuldig een kleurcode te kiezen voor uw logo en merk kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten.
  2. Blog: essentieel om de SEO van uw website te verbeteren en nieuwe klanten aan te trekken. Bovendien ontvangen bedrijven met een blog meer inkomende links.
  3. Authenticiteit: klanten waarderen eerlijkheid en transparantie. Wees uzelf en breng uw waarden naar voren.
  4. Denk aan contentmarketing: als aanbieder van hoogwaardige content kunt u een reputatie opbouwen als expert in uw vakgebied.
  5. Wees actief op sociale media: het is essentieel om aanwezig te zijn op sociale media om een vertrouwensrelatie met uw fans te creëren. Het is een van de gemakkelijkste manieren om de betrokkenheid en identificatie met uw merk te vergroten.
  6. Geef het woord aan uw klanten: de mogelijkheid om getuigenissen van klanten te verstrekken kan onbesliste klanten aanmoedigen de sprong te wagen en van uw diensten gebruik te maken. Recensies en opmerkingen kunnen ook de beslissingen van mensen beïnvloeden. Ze helpen het vertrouwen in uw bedrijf op te bouwen.
  7. Beeld en video: Door afbeeldingen en video's te gebruiken, trekt u sneller de aandacht van uw potentiële klanten. Bovendien zijn ze overtuigender dan een artikel. Het kan interessant zijn om tekstuele content om te zetten in een diagram of infografiek, vooral voor sociale media.
  8. Optimalisatie: een website die traag laadt, bugs bevat, niet is aangepast aan mobiel surfen, zal u leads kosten. Het is essentieel om een responsieve website te hebben die is aangepast aan de eisen van de markt.
  9. Coherentie: op elke trend meesurfen is misschien niet de beste manier om nieuwe klanten aan te trekken. Het is noodzakelijk dat u voet bij stuk houdt en een bepaalde consistentie aanhoudt. Als uw bedrijf bijvoorbeeld een "serieus" imago heeft, doe dan geen "uitdaging" op TikTok. Internetgebruikers hechten veel belang aan de naleving van uw waarden en de relevantie van uw publicaties.

Als u een merkstrategie kunt ontwikkelen, kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en uw identiteit en geloofwaardigheid bij uw fans versterken. Wilt u ondersteund worden door professionals in onlinecommunicatie? Neem contact op met AFE Benelux en zijn team van experts of ontdek al onze opleidingen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken