Hoe mijn marketingstrategie
verbeteren?

Nog maar pas uw bedrijf of een nieuw product gelanceerd? Het is tijd om manieren te vinden om uw bedrijf van de grond te krijgen. U vraagt zich waarschijnlijk af: "Hoe kan ik mijn marketingstrategie verbeteren?” Ontdek een onstuitbaar actieplan, aanbevolen door Social Savy.

30 dagen om de sociale media te veroveren

Dag 1: dit is het perfecte moment om het verhaal van het ontstaan van uw bedrijf of het ontstaan van uw nieuwe product te vertellen. 

Dag 2: zet uw expertise in de kijker. 

Dag 3: leg uit hoe uw product werkt of wat de voordelen zijn van het gebruik van uw diensten. 

Dag 4: neem de tijd om de vragen van uw publiek te beantwoorden: wat zijn de meest gestelde vragen? Het ideale moment om een eerste CTA (call-to-action) te lanceren, zoals "neem contact met ons op", "schrijf u in", "bestel uw product", enz. 

Dag 5: tijd om content te plannen voor de volgende belangrijke gebeurtenis (feestdag, herdenking, popcultuurreferentie, enz.) die uw publiek viert. Een gelegenheid om een flitsverkoop of speciale aanbieding te plannen. 

Dag 6: geef uzelf bloot via anekdotes, presenteer twee waarheden/één leugen, enz. Een leuke manier om de betrokkenheid te vergroten en met uw publiek te spelen. 

Dag 7: beantwoord een vraag van uw volgers, start een poll, kies een verzoek dat niet triviaal is, enz. Nogmaals, een geweldige manier om een relatie met uw publiek op te bouwen. 

Dag 8: laat uw fans zien waarom uw product onmisbaar is en hoe uw diensten hun leven gemakkelijker kunnen maken. 

Dag 9: neem een kijkje achter de schermen van uw bedrijf, laat zien hoe een typische dag eruitziet of welke voorbereidende stappen hebben geleid tot de creatie van uw product. 

Dag 10: post een belangrijk feit/statistiek/cijfer om uw publiek ertoe aan te zetten op een nieuwe CTA te klikken. 

Dag 11: hergebruik een artikel dat u al hebt geplaatst en optimaliseer het voor plaatsing op sociale media. Bijvoorbeeld een diagram, een grafiek of zelfs een tabel. 

Dag 12: denk aan uw vakgenoten en post enkele tips voor het succesvol publiceren in uw vakgebied. Getuig en toon nogmaals uw kwaliteit als expert. 

Dag 13: wek de nieuwsgierigheid van uw publiek door een project waaraan u werkt of een exclusiviteit te teasen. 

Dag 14: publiceer getuigenissen van tevreden klanten na gebruik van uw diensten of product. 

Dag 15: post een zin en laat uw publiek die aanvullen: "Elk weekend ontspan ik door..." Een eenvoudige manier om uw betrokkenheid te vergroten. 

Dag 16: dit is uw kans om te bewijzen hoe uw product het leven van zijn gebruikers heeft veranderd. 

Dag 17: belicht de meest recente trend in uw vakgebied of een trend die in ontwikkeling is. 

Dag 18: laat uw grootste successen zien (toegenomen volgers, goede verkoopscores, recordpercentage tevreden klanten, etc). 

Dag 19: deel drie belangrijke punten over uw product of dienst. 

Dag 20: publiceer de meest praktische middelen voor uw bedrijf. Dag 21: onthul een doel dat u zichzelf dit jaar hebt gesteld. Bijvoorbeeld: verminder de uitstoot van broeikasgassen met 10%. 

Dag 22: Deel een meme, een grappige video of een citaat waarmee uw fans zich gemakkelijk kunnen identificeren en u uw bedrijf kunt vermenselijken. 

Dag 23: bied een beginnersgids voor uw product aan. 

Dag 24: publiceer een videotestimonial van een bedrijf of influencer die uw diensten heeft getest. 

Dag 25: promoot de inschrijving op uw nieuwsbrief door uit te leggen welke voordelen uw fans kunnen krijgen: promotie, beperkte aanbieding, als eerste op de hoogte van nieuwe producten, enz. 

Dag 26: laat uw publiek zien waarom u boven de concurrentie uitsteekt! Waarin onderscheidt u zich? Wat is uw toegevoegde waarde ten opzichte van uw concurrenten? 

Dag 27: Herpubliceer de best presterende post van de maand. Breng extra informatie om wat dieper op het onderwerp in te gaan. 

Dag 28: schrijf de redenen om u te vertrouwen en waarom uw product interessant is. Herintroduceer ook een CTA. 

Dag 29: bied een tutorial aan om tips te geven over een onderwerp dat verband houdt met uw product. De perfecte gelegenheid om uw publiek extra kennis bij te brengen. 

Dag 30: maak een promotievideo over uw product of bedrijf. 

Met dit plan hebt u alles in handen om uw marketingstrategie te verbeteren. Waar wacht u nog op om de uitdaging aan te gaan? AFE Benelux kan u helpen uw doelstellingen te bereiken! Vertrouw ons uw project toe!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken