Alle geheimen om in 2022
goed te communiceren op uw website

Wordt het niet eens tijd om alle geheimen en trucs onder de knie te krijgen om in 2022 goed te communiceren op uw website? Franck Confino zet verschillende pistes in de verf.

Begrijp uw doelgroep en toon interesse

Zodra u uw doelgroep heeft bepaald, moet u deze leren kennen en anticiperen op de behoeften. Door u in hun plaats te stellen, zult u hen beter kunnen begrijpen. Zodra u hun profiel, hun waarden, hun culturele referenties, hun verwachtingen hebt vastgesteld, zult u zich geen zorgen meer hoeven te maken over het vinden van het artikel of de dienst waarvan zij niet wisten dat zij er al die jaren op zaten te wachten.

Ken de regels van goed schrijven en heb er plezier in

Het eerste wat u in gedachten moet houden, is dat lezen op een scherm niet hetzelfde is als lezen op papier. Ons geduld is sneller op wanneer wij op het internet zitten. Lezen is minder aangenaam en onze leessnelheid ligt lager. Daarom is het belangrijk om uw ideeën in alinea's te verdelen, belangrijke informatie in het vet te zetten om ze gemakkelijker leesbaar te maken. Hou het informatief, maar kort. U moet de lezer leiden, die de neiging heeft een "F"-pad te volgen in plaats van een "Z"-pad op papier. Deze onbewuste manier van lezen verklaart waarom het winkelwagentje in een e-commerce altijd in de rechterbovenhoek staat: het menselijk oog dwaalt daar vaker naar af. De schrijfregels zijn de volgende:

  • omgekeerde piramide: begin uw artikel met de meest recente en urgente informatie, spreek eerst over wat het belangrijkst is en dan over het minst essentiële en het meest bijkomstige.
  • de 5 W's (waar, wie, wanneer, waarom, wat): dit is de lijst van vragen waarop een goede titel en een goed artikel een antwoord moeten geven.
  • de Champagne-methode: uw artikel zo opdelen dat de aandacht van de lezer weer wordt opgewekt met pauzes (illustraties, grafieken, GIF's, muziek, enz.).

Een fotojournalist worden Alle geheimen om in 2022 goed te communiceren op uw website

De fotojournalist is het profiel dat nu verwacht wordt van jonge rekruten die de journalistiek ingaan. Deze allround polyvalentie is wat uw publiek ook van u verwacht. Uw artikelen en blogberichten moeten al deze elementen bevatten om de aandacht van uw publiek te trekken. Het is belangrijk om uw artikel tot leven te brengen door afbeeldingen, infografieken en GIF's toe te voegen. Deze "verrijkte" inhoud voegt relevantie toe aan uw artikel en maakt het rijker.

Wees impactvol

Om van het dagdagelijkse "scrollen" van de internetgebruikers af te raken, moet u hem uit zijn lethargie opwekken en hem visueel verrassen. Vertel een verhaal dat uw lezer aan het denken zet, dat hem van standpunt doet veranderen over een situatie...

De titel is alles

Zonder in de val van de "clickbait" te trappen, die op sociale media steeds meer ingang vindt, is het belangrijk dat de titel in het oog springt en de aandacht van de gebruiker trekt. Hoeveel artikelen met een pittige titel zijn er niet gedeeld zonder gelezen te worden? Stel u voor dat u een goede titel hebt en trouw bent aan uw inhoud ? Bingo!

Veelheid van formaten naargelang het gebruik

Als de gebruiker u op een computer leest, zal hij niet op dezelfde manier reageren als wanneer hij uw content op een tablet bekijkt. Door uw content aan te passen, kunt u de lezer een gevarieerde keuze bieden: 15.000 tekens op een laptop, 800 tekens op een tablet, 400 op een smartphone. Natuurlijk zijn sociale media er ook om u te helpen het formaat te veranderen: story’s, slides, infografieken, motion design, enz.

Noodzakelijke soberheid

Dwaal niet af van uw redactionele lijn! Hoewel sommige content prima geschikt is als "snackable content", moet u niet vergeten dat het relevant moet zijn voor uw merk, product of dienst. Als u een bedrijf hebt dat kleding voor zwangere vrouwen maakt, kunt u video’s posten van baby's of zwangere vrouwenkwaaltjes posten, maar begin geen content te publiceren met "LOL cat", want dat past niet bij uw business, ondanks hun succes.

Uw sociale strategie gebruiken

Plaats uw video's op YouTube om ze aan uw artikelen toe te voegen, maar vergeet niet ze ook op de netwerken te plaatsen zodat ze viraal kunnen gaan. Dit zal shares, comments, likes aanmoedigen. Op die manier kunt u het succes van uw artikel verzekeren.

Vertel een goed storytelling

Elk artikel moet een verhaal vertellen, emoties oproepen, waarden overbrengen, het dagelijkse leven weergeven of de problemen waarmee uw klanten te maken hebben. De mens staat centraal in alle verhalen en uw artikel moet daar rekening mee houden. Om het voorbeeld van kleding voor zwangere vrouwen te nemen: belicht de werkelijke problemen waarmee zij te kampen hebben, welke oplossingen er zijn om hun angsten te verlichten, enz.

Gebruik de juiste trefwoorden

Om de juiste trefwoorden te vinden, moet u zich in de schoenen van uw doelgroep verplaatsen: wat zouden zij op Google intypen om een antwoord of een oplossing voor hun probleem te krijgen? Uw positionering zal waarschijnlijk ook hun keuze beïnvloeden. Ter herinnering, de meeste internetgebruikers beperken zich tot de eerste drie resultaten die de zoekmachine voorstelt. Wat uw trefwoorden betreft, wees zo specifiek mogelijk. Generieke zoekwoorden zullen u waarschijnlijk veel trafiek opleveren, maar weinig kwaliteit. Integendeel, de meer specifieke trefwoorden zullen minder mensen aantrekken, maar een publiek dat echt op zoek is naar de dienst die u aanbiedt.

SEO is uw vriend

Bij het schrijven voor SEO (Search Engine Optimization) moet u met verschillende aspecten rekening houden, zoals:

  • uw afbeeldingen hernoemen
  • werken aan uw metabeschrijvingen
  • informatieve en aandachttrekkende koppen hebben
  • tags hebben die uw tekst structureren
  • woorden (sterke tags) gebruiken om passages in uw tekst te benadrukken

Nu kent u alle tips voor goede communicatie op uw website in 2022. Hoe zit het met sociale media? Ontdek onze tips! 

Overweldigd door al deze informatie? U kunt het schrijven van uw webcontent toevertrouwen aan een team van professionals. Het is tijd om contact op te nemen met AFE Benelux en zijn deskundigen!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Wat zijn de beste e-maildesigns|| in 2023?
27   september   2023

Wat zijn de beste e-maildesigns
in 2023?

Om uw klanten te overtuigen en uw conversiepercentage te verhogen, moet u origineel en creatief zijn. Volg onze aanbevelingen om uw inspanningen om te zetten in de realiteit!

Lees meer
Welk type e-commerce heeft in 2023 ||de grootste kans van slagen?
24   september   2023

Welk type e-commerce heeft in 2023
de grootste kans van slagen?

Inzicht in de trends is cruciaal om het meeste te halen uit de lancering van uw online winkel.

Lees meer
LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals|| is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden
22   september   2023

LinkedIn wordt 20 jaar: het voorkeursnetwerk voor professionals
is een onmisbaar platform voor bedrijven geworden

Met meer dan 900 miljoen gebruikers heeft het netwerk zichzelf voortdurend uitgedaagd en nieuwe functies aangeboden om bedrijven te helpen.

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken